All Categories
Featured
Dit gebeurde onder auspiciën van het Ministerie van VWS. Bij de resultaten van de enquête moet aangetekend worden dat het hier niet gaat om «harde» gegevens. uniform verpleging. De antwoorden van de instellingen zijn onderling niet zonder meer vergelijkbaar, aangezien elke instelling tot dusverre zijn eigen manier van indicatiestelling heeft gevolgd - uniform verpleging. Er zijn geen landelijke criteria voor indicatie.
De gegevens uit deze enquête betekenen daarom alleen schattingen. uniform verpleging (Thuisverpleging Erembodegem). Zodra het nu in aanbouw zijnde systeem van onafhankelijk indicatiestellingen werkt, en het nieuwe financiële administratiesysteem geheel is ingevoerd, zullen betrouwbaarder, landelijk vergelijkbare cijfers ter beschikking komen. In de enquête zoals die door het Ministerie van VWS is gehouden zijn de volgende vragen gesteld: 1 Heeft uw instelling een wachtlijst voor de gezinsverzorging? Met andere woorden: voor hoeveel uur is binnen uw instelling een positieve indicatie gegeven en nog niet in feitelijke zorg omgezet? 2 Om hoeveel mensen gaat het bij de vorige vraag? 3 Kunt u de verhouding geïndiceerde uren gezinsverzorging ten opzichte van de gegeven uren gezinsverzorging weergeven in een percentage? 4 Wat is de gemiddelde wachttijd tussen een positieve indicatiestelling en aanvang van de zorg? 5 Rantsoeneert u de zorg? Zo ja, op welke wijze? 6 Zet u meer alphahulp in, in plaats van hulpverlening door vast gezinsverzorgingspersoneel? 7 Verwijst u zorgvragers door of terug naar derden? Zo ja, in welke omvang en naar welke derden? 8 Heeft u een cliëntenstop voor bepaalde diensten? Daarnaast is in de spoed enquête door de LVT een aanvullende vraag gesteld, namelijk: 9 Heeft u acute financiële problemen en zo ja, in welke orde van grootte? Van de 101 benaderde instellingen hebben 88 instellingen op tijd gereageerd.
Het aandeel van deze 88 instellingen in het totale budget van ca. f 2 miljard is tenminste 88%. Hieronder zullen in beknopte vorm de antwoorden op de vragen worden besproken. Daarnaast zal waar nodig een korte omschrijving worden gegeven van de methode en de inhoud van de klassen. 1 Van de instellingen die aan de enquête hebben meegewerkt heeft 69% een wachtlijst voor gezinsverzorging.
2 De totale omvang van de wachtlijsten bedraagt 9271 personen (uniform verpleging). Omgezet naar het totale bestand van instellingen betekent dit een wachtlijst van circa 10 600 personen. 3 Als het aantal benodigde uren wordt vastgesteld op 100%, dan bedraagt gemiddeld genomen de gegeven uren 82% van de geïndiceerde uren. Als op dit gemiddelde een weging wordt gemaakt naar het totale budget dan is dit eveneens 82%.
Er is echter wel een grote spreiding in de wachttijd (uniform verpleging). Deze varieert van 1 tot 52 weken. Een gemiddelde wachttijd van 4 weken komt het meest voor. 5 83% (70/84) van de instellingen rantsoeneert op de een of andere manier. uniform verpleging. Dit kan verder worden uitgesplitst naar: – 60% (42/70) geeft minder uren dan was geïndiceerd – 6% (4/70) stopt eerder met hulp – 4% (3/70) heeft bepaalde diensten gestaakt – 67% (47/70) rantsoeneert op andere wijze.
8 40% van de instellingen (34/84) heeft op dit moment een cliëntenstop op één of meerdere vormen van zorg. uniform verpleging. Ook instellingen die hebben aangegeven dat er formeel nog geen stop is, maar waarbij dit feitelijk wel het geval blijkt te zijn, zijn in deze tellingen meegenomen. Opgesplitst ziet het beeld er als volgt uit: – 42% (14/33) van de instellingen die hebben aangegeven dat zij een cliëntenstop hebben, heeft een stop op zorg door alphahulpen – 48% (16/33) van de instellingen met een stop heeft een stop op huishoudelijke hulp – 70% (23/33) van de instellingen heeft een stop op andere vormen van zorg.
De omvang daarvan uitgedrukt in een percentage van het totale jaarbudget van de instelling bedraagt gemiddeld 5%. De instellingen die deze vraag bevestigend hebben beantwoord, beschikken in totaal over 58% van het totale budget van ongeveer f 2 miljard. Van de instellingen die aangeven dat zij op dit moment nog geen acuut financieel probleem hebben, geeft 40% (18/45) aan dat er wel op korte termijn (vanaf 1997) problemen zijn te verwachten.
Door de korte tijd die er was om de enquête te verwerken, is geen tijd aanwezig geweest om onduidelijke antwoorden nader te analyseren. Hierom is in de meeste gevallen niet gepercenteerd op het totaal aantal respondenten, maar op het aantal respondenten met een antwoord. Om deze reden is in de meeste gevallen ook het absolute aantal achter het percentage gezet.
B. Thuisverpleging oostakker. W. van ’t Hoff/Terp Advies Met de Parlementaire Monitor volgt u alle parlementaire dossiers die voor u van belang zijn, op de voet. De monitor signaleert de recent aan deze dossiers toegevoegde documenten en de vergaderingen waarin ze aan de orde komen. U ziet in één oogopslag van elk lopend wetsvoorstel de stand van zaken.
Als u meer wilt weten over de Parlementaire Monitor, bekijk dan de uitgebreide beschrijving op of neem contact met ons op via info@parlementairemonitor. nl (uniform verpleging).
De eerstelijnsgezondheidszorg is complex georganiseerd. De statistieken over de vastgoedprijzen zijn gebaseerd op gegevens afkomstig van het Kadaster van de FOD Financiën en betreffen de verkopen die onderworpen zijn aan het stelsel van registratierechten. Jouw zorgpartner: voor grote en kleine zorgen Welkom bij het Wit-Gele Kruis Algemeen Het Wit-Gele Kruis Vlaams-Brabant telt meer dan 850 medewerkers, verspreid over 14 lokale afdelingen en 1 hoofdzetel.
De statistieken over de vastgoedprijzen zijn gebaseerd op gegevens afkomstig van het Kadaster van de FOD Financiën en betreffen de verkopen die onderworpen zijn aan het stelsel van registratierechten. Complexe zorg in de eerstelijn Wijkverpleegkundige Mr. C Marijke Geukens Wit-Gele Kruis Limburg Cijfers: 13. 000 pat. per maand 10. 000 bezoeken per dag 1600 medewerkers 1270 Verpleegkundigen 650 verpleegkundige BDO-BENCHMARK GEMEENTEN 2016 vs (uniform verpleging).
Asster bevriest 60 bedden. Vakbondsactie 24 maart 2015 Overzicht hinder op streeklijnen provincie regio Limburg volledig vervoergebied Limburg Hieronder een overzicht van de ritten waarvan we met zekerheid weten dat ze NIET gereden ANALYSE Belastingtarieven Limburgse gemeenten 2017 Opcentiemen op de onroerende voorheffing Het ongewogen gemiddeld tarief van de opcentiemen op de onroerende voorheffing van de Limburgse gemeenten bedraagt SOCIALE DIENST INHOUD SOCIALE DIENST 3 BEREIKBAARHEID 3 WAARVOOR KAN IK BIJ DE SOCIALE DIENST TERECHT? Psychosociale ondersteuning Vervoer voor dialyse Zorgcoördinatie Administratie en financiële ondersteuning PERSBERICHT Hasselt, 24 december 2014 VKW Limburg en Contactgroep Limburgse Industrieregio s (CLI) onderzoeken belastingtarieven gemeenten voor 2015: Opnieuw drie Limburgse gemeenten schaffen motorenbelasting Voorwoord Beste zorg- en hulpverleners, Wij zijn allemaal samen (A.S) verenigd om elkaar goed te doen - uniform verpleging.
Al onze acties eisen wij op in naam van Een veilig en gerust gevoel? Zowel thuis als buitenshuis? Gebruik de jarenlange ervaring van de Zorgcentrale. uniform verpleging (Thuisverpleging Heusden). We bieden zoveel meer dan een personenalarm! Aansluiting ook mogelijk als u niet bij ons in Welkom op het geriatrisch dagziekenhuis Bezoek op maandag en donderdag van 14u tot 17u 057 35 62 71 YGDZH@yperman.
Latest Posts
Edelstenen - Degoudsbloem.be Tijgeroog
Edelstenen - Degoudsbloem.be Kopen Limburg
Edelstenen - Degoudsbloem.be Tegen Stress